שלמה אבס,סופר ילדים,מפגש סופר,ספר ילדים,סל תרבות,תולדות חיים
חפש
לפי שם הספריש ללחוץ כאן ע"מ להציג את כל הספרים לפי הא'-ב'
חיפוש כללי

שלמה אבס מבחירי סופרי הילדים בארץ, נולד ב 9/2/1948 בנשר. בוגר האוניברסיטה העברית בירושלים בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה חברתית. אב לארבעה ילדים וסב לשמונה נכדים.

 את ספריו הראשונים התחיל לכתוב בהיותו בן 29. עד מהרה פורסמו הסיפורים בשבועוני הילדים שהיו אז, כמו "הארץ שלנו", "דבר לילדים", ו"משמר לילדים". כמו כן שודרו הספורים בתוכניות שונות לילדים בקול ישראל ובתוכנית הילדים "מקהלה עליזה" בגלי צה"ל.

 לא עבר זמן רב והחלו לצאת לאור ספריו הראשונים בספריית הפועלים. ("טוסה טוסה מטאטוסה", "נעמה והמוצץ", "יש מפלצת באגם", "הצפור הלבנה")

 בשנת 1983 החל להופיע בטלוויזיה החינוכית בתוכנית שנקראה "עוד סיפור", שהייתה מבוססת על ספורים אותם ליקט, עיבד וערך. התוכנית זכתה לאהדה רבה ונמשכה מספר שנים.

 בשנת 1986 החל לעבוד כעורך מדור ספרי ילדים בהוצאת "עגור", שבמסגרתה ראו אור מרבית ספריו.

ספריו של שלמה אבס מגוונים, ובצד ספרים שהם פרי יצירתו המקורית כסופר לילדים הוא גם ליקט, תרגם, עיבד וערך לספרים מעשיות אגדות ומשלים מכל רחבי העולם ומעדות ישראל השונות. (מצורפת רשימה)

 במשך שנים רבות הוא מקיים בהצלחה רבה מפגשי סופר בכל רחבי הארץ, בגנים, בבתי ספר יסודיים, בספריות ובמתנ"סים. הוא חלוץ מפגשי הסופר בארץ, עוד מתקופת מפעלה של "אמנות לעם".

בשנים האחרונות רואים אור מדי שנה כ-8 ספרים פרי עטו, חלקם מקוריים וחלקם אסופות.

 שלמה אבס נוסע ברחבי העולם על מנת לאסוף אגדות מקומיות, מקיים מפגשים עם קשישים ברחבי הארץ ושומע מפיהם מעשיות מארצות מוצאם. את כל אלה הוא כולל בספרי המעשיות, האגדות והמשלים שהוא מוציא לאור.

 עד היום ראו אור כ 168 ספרים שלו, מתוכם כ - 40 ספרי מקור והשאר אסופות של מעשיות, אגדות ומשלים.

 חשוב לציין, כי לבד מהיותו סופר לילדים, הצליח שלמה אבס להנחיל בקרב ילדי ישראל את מורשת המעשיות העממית, עם דגש על תרבות עדות ישראל השונות לדורותיהן.

עגור – הוצאה לאור בע"מ
אפשרויות ליצירת קשר:
הזמנות בטלפון
09-7427871
050-4303270 (אריאן)

בכל נושא, בדואר אלקטרוני אל שלמה אבס: agurbooks@gmail.com

בטופס הפנייה צור קשר




הצטרפות
לרשימת תפוצה

Bleknet.com - בניית אתרים